"Až pochopíme, že se nerodí plod, ale citlivá inteligentní myslící bytost, tedy člověk, až ruce nastavené k práci skloníme, abychom je nabídli k pomoci, až pochopíme, že těhotná se stává bohyní a ve chvíli porodu odchází do svého nitra, kam nikdo nesmí vstoupit, až pochopíme, že jsme jen pozorovatelé, pak jsme porozuměli, co je normální porod."
(Dagmar Suchá, UNIPA)

pondělí 7. července 2008

1,5 dne tábora = 15 hodin spánku

Navštívili jsme skautíky na tábořišti u Čáslavic. Bylo krásně, na nebi mráčci jako beránci, jenom ta jízda land-roverem mi nedělala na žaludek zrovna nejlíp... Od té doby, co jsem zahlásila bouři v gastrointestinálním traktu, se mě řidič - Libor každých pět minut ptal, jestli má zastavit a jestli už fakt budu zvracet. Měla jsem tak nadobro vyhrazené místo vepředu a ne vzadu - kde to hrozně hází a sedíte bokem ke směru jízdy. Já jako nic proti terénním vozům nemám, když zrovna nejedou terénem...:)



Tábořiště je parádní: za bukem je rybník, přímo na tábořišti studna, velká louka, na které táboří zároveň Pirátice a kluci z Divokýho západu. Jak jsme tak sledovali ten táborovej život: kluci, když se "mydlili" a sundávali tomu nejmladšímu boty, od kterých vzápětí ztratili tkaničky, holky, když zatápěly v kamnech a večer šly tajně ke klukům..., tak se nám to děsně líbilo. Seděli jsme u ohně do noci a koukali do uhlíků. Teepka oranžově zářily a na nich, jako na filmovým plátně, stíny postav a věcí hrály úplný stínový divadlo, a já v nich viděla vymalovaný býky, divoký koně a postavy indiánů s lukama, jak bývají vymalovaní na těch pravejch indiánskejch teepkách.
Přijeli jsme v neděli a já spala 15 hodin s jedinou pauzou chvíli před půlnocí, kdy jsem uznala za vhodné jít si vyčistit zuby.

J.

Žádné komentáře: