"Až pochopíme, že se nerodí plod, ale citlivá inteligentní myslící bytost, tedy člověk, až ruce nastavené k práci skloníme, abychom je nabídli k pomoci, až pochopíme, že těhotná se stává bohyní a ve chvíli porodu odchází do svého nitra, kam nikdo nesmí vstoupit, až pochopíme, že jsme jen pozorovatelé, pak jsme porozuměli, co je normální porod."
(Dagmar Suchá, UNIPA)

středa 20. dubna 2011

Střípky z porodního sálu

"Paní Šredlová, jak vy máte to příjmení. Já Vás mám v papírech jednou s krátkým e Šredlová a jednou s dlouhým Šrédlová."
Paní zrovna prodýchala kontrakci. Naprosto bezelstně mi pohlédne do očí a povídá:
" Já, já teďka, sestři, vůbec nevim."
A já jen s údivem sleduju její pravou ruku, jak si do vzduchu zkouší svůj podpis...
(Ženy u porodu občas zkrátka ani neví, jak se jmenujou...)

"A až vyleze hlavička, tak co vyleze potom?"

"A vy jste ta MULA?"
(paní zřejmě někdy slyšela o Dulách)

"Jak vám mám říkat? Než vyslovím - porodní asistentko -, tak to snad aji porodím..."

4 komentáře:

Lucka řekl(a)...

Ha ha ha.. doufám, že budu obdobně perlit :)))

Amelie řekl(a)...

:-)))

MidwifeofKuwait řekl(a)...

Velmi pekny blog:)Zelam vela uspechov!

MidwifeofKuwait řekl(a)...

Rada by som sa zaregistrovala ako "folower" aby som mohla dostavat updates, no nedari sa mi